AKG K 181 DJ

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K 181 DJ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

YvonEndicott 15-01-2013
Geschreven voor: AKG K 181 DJ

Ik geef graag een review over koptelefoons. Ik gebruik ze namelijk vrij veel en verslijt er nogal wat, onderweg en thuis. Zelf heb ik naast deze AKG de Sennheizer HD25 I-II. Dat is welliswaar een monitor hoofdtelefoon, maar zit op specs gelijk aan deze. Ook gemaakt voor DJ's. Wat mij voornamelijk opvalt is dat AKG, geluidsdruk en volume veel beter kan verwerken dan Sennheizer. Sennheizer heeft de naam, maar zeker niet de beste kwaliteit. AKG gaat bij mij nog wel eens stuk door gebrekkige duurzaamheid en dat is zonde omdat de kwaliteit zo goed is. De onderverdeling van Sennheizer is bij goedkoop -> slecht gemiddeld van kwailiteit, bij matig -> 'wel ok' en bij duur-> zoals het moet zijn en niet meer dan dat. Bij AKG: bij goedkoop -> Goed, bij gemiddeld -> goed, en bij duur -> TOP! Het onderscheid zich in wijzen van dragen, maar heeft een puur en eigen sound. The "AKG sound". Waar ik bij Sennheizer in slaap val door zijn natuurlijke geluid en op den duur niet eens meer muziek hoor omdat ik afdwaal door de saaiheid van geluid, blijft deze AKG continu boeien! De bassen tot in het overdrevene instelbaar blijven zuiver weergegeven worden en ja, bij deze koptelefoon evenaar je werkelijk het geluid dat op je af komt als in een goede club-discotheek. Een prachtig bloemboeket van balans in frequentiebereik. De beste in deze classe met zijn ohm en db.

Teunis IV 10-07-2009
Geschreven voor: AKG K 181 DJ

Prachtig klinkende hoofdtelefoon, maar er staat zoveel druk op de hoofdband dat het ding superstrak zit. Bij het opzetten ontstaat er zoveel tegendruk in het binnenwerk dat mijn rechteroorschelp binnen 3 weken los was...
Geen garantie omdat beweerd wordt dat ik er mee heb lopen gooien o.i.d. Kortom: prachtige klank, maar qua constructie onderhevig aan ontwerpfouten.

Bosstooned 16-07-2008
Geschreven voor: AKG K 181 DJ

Heb deze headphone nu alweer een half jaar en moet zeggen dat hij zijn geld waard is.

+ Het geluid is voor het grootste deel mooi, gedetailleerd en helder. de koptelefoon zit in het begin een beetje strak maar na een tijdje merk je er niks meer van. de switches die erop zitten(Mono-Stereo en voor elke schelp een Bass-booster) zijn handig omdat je daarmee effectief je geluid aan kan passen aan je omgeving of smaak op dat moment.

- de Headphone heeft een apart fenomeen wat betreft zijn midden: alle stemmen krijgen een echo. Dit is niet hinderlijk want je hoort het alleen als je er echt op let en af en toe als de muziek even stopt en de stem duidelijker wordt. Ook is het zo, in mijn geval althans, dat de Phone niet echt charmant staat als je over straat loopt, ik gebruik hem namelijk vooral met mijn mp3.

DJ's zullen zijn onafhankelijk Bass boost en mono-stereo waarderen.

7 voor draagcmfort omdat hij naturlijk niet zo chill opzit als een neckband of in-ear doppen, 8 voor vormgeving omdat ik hem er zelf gewoon erg vet uit vind zien, 9 voor geluidskwaliteit omdat je in combinatie met een goede equalizer alle geluiden kunt krijgen die je wilt, hoewel deze het ook uitstekend doet zonder equalizer. 7 voor duurzaamheid want hij is robuust en lekker stevig, MAAR!! ik heb hem eergisteren teruggebracht omdat er aan beide kanten scheurtjes in het schuifmechaniek zaten.

Maikel helmond 04-07-2008
Geschreven voor: AKG K 181 DJ

Een paar dagen in het bezit van deze geweldige hoofdtelefoon. Super geweldige kwaliteit geluid met superbas + nog een extra switch voor extra bas en
heeft heel goede zuivere hoge tonen .
Kan ook niet anders vanwege zijn hoge technische gegevens. Al vele hooftelefoons gehad maar deze springt er gewoon uit voor mij de beste kwaliteit dat is
AKG.

Groetjes, Maikel

Mr Pjotter 24-06-2008
Geschreven voor: AKG K 181 DJ

Een prima hoofdtelefoon waar de kwaliteit van af te lezen valt.

Prachtig geluid met prima bass en zuivere hoge tonen.

Ik wil nooit niks anders meer. !

Devon 11-02-2008
Geschreven voor: AKG K 181 DJ

Inmiddels 3 dagen de AKG dj k 181 headphone in me bezit.

Draag comfort is goed. Hij zit strak maar het doet geen pijn omdat de kussentjes een groot contactoppervlak hebben. Je word dus goed van de buitenwereld afgesloten, wat weer voor beter geluidskwaliteit zorgt

Geluidskwaliteit: Super geluid,ruimtelijke, mooie hoge tonen, en perfecte bas + nog een bass switch voor extra bass.

De kabel kan je uit je koptelefoon halen, dus mocht er (als je een keer pecht hebt) kabelbreuk voorkomen kan je altijd nieuwe aanschaffen

Vormgeving: Echt de looks van een dj headphone

Conclusie:
Hij is niet goedkoop maar de kwaliteit is er vanaf te lezen. Als je gaat voor een dj headphone van goede kwaliteit en je wilt iets anders dan sony of technics.... moet je deze zeker nemen!!!